Robotik Atölyesi

Robotik Atölyesi

Robotik Atölyesi

Bir robotun hareketlerini kontrol etmek ve yönlendirmek için yapılan kodlamadır. Kodladığımız nesne bir robottur. Soyut kavramları daha kolay öğrenmek ve öğretmek için somutlaştırmaya ihtiyaç duyarız.  Bu nedenle robotların eğitimde kullanılması öğrenmeyi daha etkin hale getirmektedir. Yapılan şey yine kodlamadır. Ancak bu kez kodladığımız şey dokunabildiğimiz, aldığı yolu cetvelle ölçebildiğimiz, pilini değiştirebildiğimiz somut bir nesnedir.

Somut dönemden henüz çıkmakta olan çocuklar için kodladıkları şeyin gerçek dünyaya ayaklarının basması çok önemlidir. Robotlar, eğitimde öğretilmesi gereken mesafe, hız, zaman, çevre, çap, ısı, açı, ışık ve benzeri soyut kavramları anlamayı somut hale getirecek gerçek dünya etkinlikleri planlama olanağı sağlamaktadır.

Planlanan robotik etkinlikler matematik, fen bilimleri alanlarındaki edinilmesi gereken kazanımlara uygun olarak planlanabilir. Fakat sadece matematik alanındaki bir kavram için planlama yapıldığında bile robotik etkinlik ve kodlamanın doğası gereği fen bilimleri, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) alanları kapsanmaktadır.

Bu noktada matematikte hedeflenen bir kazanım sağlanırken aynı zamanda yapılan robot inşası ve kodlama aşamalarında sistematik düşünme, problem çözebilme ve olaylar arasındaki ilişkileri görebilme yetenekleri de eşzamanlı olarak gelişmektedir.